Zaznacz stronę

Szybkie tempo życia, ogrom spraw i obowiązków sprawiają, że stres towarzyszy nam praktycznie każdego dnia. Wpływa on na nasz organizm w dwojaki sposób. Może mieć charakter pozytywny i motywować, zachęcać nas do działania, jednak to jego negatywny wpływ jest przez nas dużo częściej odczuwalny. W jaki sposób skutki stresu odbijają się na skórze? Jak sobie radzić ze stresem?

Jak stres wpływa na skórę?

Stres wpływa na funkcjonowanie całego organizmu, a jego skutki można również zaobserwować na naszej skórze. Wpływ stresu na skórę jest zróżnicowany i objawia się pod postacią różnorakich zmian, wśród których wymienia się w szczególności znaczne odwodnienie naskórka i zmianę kolorytu skóry. Pod wpływem stresu na skórze zaczynają się pojawiać się zmarszczki, a te istniejące utrwalają się, i to nie tylko dlatego, że w chwilach zdenerwowania zmienia się mimika, ale przede wszystkim chodzi tu o wpływ wolnych rodników. Niszczą one włókna kolagenowe i elastynowe, przez co znacznie przyspieszają procesy starzenia się skóry. Ponadto długotrwały stres w połączeniu z innymi czynnikami, np. dietą czy stylem życia wywołuje trądzik.

Silne napięcie nerwowe powoduje również zaburzenia funkcjonowania układu krwionośnego, w efekcie czego skóra staje się ziemista, przesuszona, a na jej powierzchni z łatwością można zaobserwować rozszerzone naczynka i czerwone plamy. Nie wolno również zapominać o tym, że stres wywołuje uczucie zmęczenia, które również można dostrzec na twarzy. Osoby narażone na stres często mają opuchnięte powieki i cienie pod oczami.

Jak sobie radzić ze stresem?

Istnieje wiele sposobów radzenia sobie ze stresem. Poniżej znajdziesz najpopularniejsze i najbardziej efektywne metody.

  • Znajdź swój sposób na zmniejszenie napięcia nerwowego.
  • Niezależnie od sytuacji staraj się zachować pozytywne nastawienie.
  • Regularnie podejmuj aktywność fizyczną. Organizm znacznie lepiej radzi sobie ze stresem, kiedy jest w dobrej kondycji.
  • Jedz zdrowe, pełnowartościowe i odpowiednio zbilansowane posiłki.
  • Naucz się efektywnego zarządzania czasem.
  • Staraj się zachować codzienną rutynę. Czynności wykonywane każdego dnia, o tych samych porach, przywracają ład i harmonię.
  • Zadbaj o odpowiednią ilość snu. Organizm po stresujących wydarzeniach potrzebuje czasu na regenerację.
  • Naucz się technik relaksacyjnych. Wypróbuj medytacji, jogi lub tai-chi.
  • Znajdź czas na relaks, hobby i zainteresowania. Każdego dnia warto wygospodarować chociaż kilka chwil na aktywności, które sprawiają Ci przyjemność, np. czytanie książek, słuchanie muzyki czy aromatyczna i długa kąpiel.
  • Zrezygnuj z używek.
  • Z pomocą w radzeniu sobie ze stresem przychodzą również zabiegi medycyny estetycznej. Wśród nich w szczególności polecamy:

– Trening na platformie wibracyjnej Dream Healther Pro, który nie dość, że przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej, powoduje naturalny drenaż, zwiększa siłę fizyczną i masę mięśniową, to dodatkowo przyczynia się do znacznego zmniejszenia napięcia nerwowego i obniżenia poziomu stresu.

– Korzystanie z sauny Infrared Dr Fischer, której wyjątkowość tkwi w zastosowaniu wysokiej jakości promienników kwarcowych, które działają od wewnątrz, ogrzewając nie tylko skórę, ale i organy wewnętrzne. Dzięki temu sauna Infrared posiada szereg właściwości zdrowotnych, pielęgnacyjnych i terapeutycznych, wśród których wymienia się działanie antydepresyjne oraz redukcję zmęczenia, stresu i napięcia nerwowego.

  • Szukaj wsparcia społecznego. Spędzaj czas i rozmawiaj o swoich problemach, obawach i emocjach z osobami, do których masz zaufanie.
  • W razie potrzeby poszukaj wsparcia i pomocy u specjalisty, np. psychologa czy psychoterapeuty, który nauczy Cię technik pozwalających radzić sobie ze stresem.

Mamy nadzieję, że dzięki naszym poradom znajdziesz odpowiedni sposób radzenia sobie ze stresem i kontrolowania negatywnych emocji, dzięki czemu odzyskasz spokój, równowagę i harmonię.

Mój koszyk